понедељак, 9. јануар 2023.

Štrudla sa makom






Kraljica medju štrudlama!
Sa makom je moja omiljena, volim kada je puna fila, mekana, mirisna.

Sastojci:

Za testo
  • 250 ml mleka
  • 1 kesica suvog kvasca ili pola kocke svežeg
  • 2 kašike šećera
  • 1 jaje
  • 100 ml ulja
  • 500 g glatkog brašna (po potrebi dodati još)
  • rendana korica jednog limuna

Za fil
  • 300 g mlevenog maka (kupila sam u zdravoj hrani, čist mak, bez dodataka)
  • 200 g šećera
  • 200 ml mleka
  • 1 vanilin šećer
* ako volite možete dodati oko 100 g  suvog grožđa prethodno natopljenog u rum

Za premazivanje
  • 1 žumance
  • kašika, dve mleka

Za posipanje
  • šećer u prahu

Priprema:
Prvo pripremite fil. Mak i šećer  sjedinite, mleko stavite da provri. Kad provri prelijte preko smese sa makom, dobro izmešajte i ostavite sa strane dok pripremate testo.
U posudu naspite toplo mleko, suvi kvasac, prosejano brašno i ostale sastojke.
Umesite glatko testo koje se ne lepi za ruke, po potrebi dodajte još brašna.
*Ukoliko koristite sveži kvasac, prvo mu dodajte malo toplog mleka, kašičicu šećera i kašičicu brašna, ostavite 10 minuta da nadođe i zatim dodajte ostale sastojke.
Prekrijte testo čistom krpom, ostavite na toplom mestu 30- 45 minuta da se udvostruči.

Podelite fil sa makom na dva dela. Ja sam u jedan deo dodala suvo grožđe.

Nadošlo testo podelite na dva dela, rasklagijajte tanko i svaki premažite sa istom količinom fila, urolajte.

Rolate stavite u pleh obložen pek papirom, premažite žumancetom koje ste umutili sa mlekom.
Ostavite da nadođe još 20 minuta, za to vreme rernu zagrejte na 180°C.
Ja sam pekla tačno 35 minuta. Na pola pečenja prekrijte folijom da ne potamni previše.

Gotovu štrudlu prekrijte krpom,ohladite pa tek onda secite i obilno pospite šećerom u prahu.





 

Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna