среда, 8. новембар 2017.

Vanilice





Njihovo visočanstvo: vanilice!
Najjednostavnije je ponekad najlepše. Takav je slučaj i sa ovom starinskom poslasticom. Prelepe, prhke, nežne i malene, taman za jedan zalogaj.
Vanilice su vrsta tradicionalnog kolača u Srbiji, obavezne su za sva slavlja i proglašene su za najbolji sitni kolač na svetu! Moja baba ih je zvala vormice, da li je još neko od vas čuo za taj naziv?

Sastojci:
  • 200 g masti ili 250 margarina/ maslaca (ja sam koristila domaću, svinjsku mast)
  • 1 celo jaje + 1 žumance
  • 1 limun
  • 4 kašike šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 500 g brašna, koristim T-400, meko, obavezno prosejano pre upotrebe (u zavisnosti od veličine limuna, jajeta biće vam potrebno više ili manje brašna)
Dodatno
  • šećer u prahu
  • džem po izboru, koristila sam domaći od kajsije
Priprema
Mast, koja je prethodno neko vreme stajala na sobnoj temperaturi, umutite da bude penasta. Dodajte jedno celo jaje i jedno žumance, rendanu koru i sok od celog limuna, šećer i vanilin šećer. Mutite nekoliko minuta. Postepeno dodavati brašno.
Sve dobro sjedniti, umesiti glatko testo i rasklagijati na debljinu malog prsta. Najmanjom časicom za rakiju vaditi testo i staviti u pleh obložen pek papirom. Ja sam htela malene vanilice pa sam odsekla vrh od male flašice za vodu.
Peći 8 - 10 minuta u rerni zagrejanoj na 200 stepeni, treba da ostanu bele sa gornje strane, malo da porumene sa donje strane. Pečene odmah skinuti sa pleha. Prohladiti pa premazati tankim slojem džema po izboru i spajati, zatim uvaljati u prah šećer. Možete ih čuvati i u limenoj kutiji, što duže stoje biće lepše, ukusnije.















Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna