понедељак, 20. април 2020.

Ledena torta




Prava praznična torta, slatki klasik, beze kora, fil od oraha i predivan vanila fil. Služi se dobro ohlađena i izuzetno nam je prijala kao uskršnja poslastica. 
Što se recepta tiče, sledeći put bih napravila neke izmene. 
U originalu  se suši jedna kora, ja sam se ipak odlučila za dve. 
U fil od oraha bih sledeći put dodala 2- 3 kesice vanilin šećera. 
Vanila fil je veoma ukusan, ali sledeći put bih smanjila količinu gustina, mislim da bi 4- 5 kašika bile dovoljne ili bih povećala količinu mleka na 700 ml. Za moj ukus ovaj fil je bio previše čvrst i malo teže maziv pa sam dodala 4 kašike  umućene slatke pavlake.


U nastavku vam pišem original recept:

Sastojci:

Za koru:

  • 12 belanaca
  • prstohvat soli
  • 500 g kristal šećera
  • 1 kašika sirćeta ili limunovog soka

Vanila fil:
  • 500 ml mleka
  • 12 žumanaca
  • 8 kašika gustina
  • 125 g maslaca
  • 250 g šećera u prahu ( ja sam smanjila količinu šećera na 190 g + 1 kesica vanilin šećera odnosno 10 g)

Fil sa orasima:
  • 400 g mlevenih oraha
  • vrelo mleko za natapanje oraha (meni je bilo potrebno 300 ml)
  • 125 g maslaca

Dodatno:
  • 250 ml mlečne slatke pavlake 
  • 1 kesica vanilin šečera (10 g )

Priprema:

1. U original receptu se suši jedna kora, ja sam ipak sušila dve.
Rernu uključiti da se zagreje na 150 stepeni.
Mutiti 6 belanaca sa prstohvatom soli dok ne postanu čvrsta na dodir, postepeno dodavati 250 g šećera i umutiti u čvrst sneg. Ja sam mutila 15 minuta. Pred kraj dodati jednu kašiku sirćeta i mutiti još nekoliko minuta.
Pripremiti okrugli kalup prečnika24 cm, dno obložiti pek papirom, stranice premazati maslacem i posuti brašnom. Smesu prebaciti u kalup i sušiti na 150 stepeni 20 minuta, zatim 1 h na 100 stepeni.
Isto ponoviti sa drigom korom.
Ohladiti.
2. Mlevene orahe popariti u vrelom mleku, ohladiti. U ohlađeno dodati 125 g umućenog maslaca pa sve zajedno dobro umutiti. Sledeći put bih u ovaj fil dodala 3 kesice vanilin šećera.
3. 400 ml mleka nasuti u šerpicu i staviti da se zagreje. 12 žumanaca umutiti sa gustinom da nema grudvica, nasuti 100 ml mleka. Kad mleko provri, smanjiti temperaturu na srednju, nasuti malo vrelog mleka u smesu sa žumancima, izmešati, pa vratiti sve u provrelo mleko. Uz mešanje, kuvati nekoliko minuta dok se ne zgusne. Meni je fil bio previše čvrst tako da bih sledeći put, kao što sam već napisala, samnjila količinu gustina ili povećala količinu mleka. Ohladiti. 
Umutiti penasto 125 g maslaca sa 250 g šećera u prahu. Izmiksati smesu sa žumancima pa dodavati kašiku po kašiku umućenog maslaca i sve dobro izmiksati. U ovaj fil sam dodala 4 kašike umućene slatke pavlake jer je bio previše čvrst.
4. Umutiti slatku pavlaku, ne previše čvsrto.

Filovati na sledeći način:
kora- fil od oraha- vanila fil- 
kora- fil od oraha- vanila fil- slatka pavlaka- dekoracija po želji. Ja sam odozgo dodala mlevene orahe i rendanu belu čokoladu.
Tortu dobro ohladite, najbolje bi bilo preko noći.

Ako je isprobate javite utiske!




Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna