понедељак, 10. август 2020.

Limun cheesecake sa voćnim prelivom


Danima sam razmišljala o ovoj slatko-kiseloj kombinaciji ukusa i danas sam napokon napravila ovaj predivni čiz, problem je nastao zato što sam odstupila od original recepta i dobila sam potpuno tečnu kremu koju sam morala da "spašavam" sa dve kesice želatina. Ovde ću vam napisati moju verziju, umesto zaslađenog kondenzovanog mleka koristila sam nezaslađeno koje sam prokuvala sa šećerom ali verovatno nisam kuvala dovoljno dugo jer nije bilo gusto. Umesto punomasnog krem sira kupila sam sveži ABC krem sir i to je dodatno uticalo da se krema ne stegne jer piše da treba koristiti sa većim postotkom masnoće. Kako god, mi smo veoma zadovoljni ukusom, krema je lagana i osvežavajuća sa dodatkom voćnog preliva koji je upotpunio ukus.


Original recept možete pogledati ovde
Sastojci :
Podloga
  • 150 g mlevenog keksa
  • 100 g maslaca
  • 50 g mlevenih pečenih lešnika ili oraha
  • 2 kašike smeđeg šećera
  • 2- 3 kašike soka po vašem izboru, količina zavisi od keksa koji ćete koristiti, ja sam koristila plazmu i domaći sok od limuna i narandže
Krema
  • 400 g nezaslađenog kondenzovanog mleka
  • 100 g šećera (koristila sam smeđi)
  • 400 g krem sira
  • 2 kesice želatina u prahu (20 g)
  • sok od dva limuna
Preliv
  • 250 g aronije
  • 50 g smeđeg šećera
  • 1 vanilin šećer (10 g)
  • 2 kašike soka od limuna
Priprema:
Maslac ostaviti da omekša na sobnoj temperaturi. Dodati 2 kašike šećera i penasto umutiti. Dodati mlevene lešnike i keks, izmešati, nasuti 2,3 kašike soka, treba da dobijete mekšu smesu.
Rasporediti smesu u kalup obima 20 cm. Odložiti u frižider dok pripremate kremu.
U šerpicu nasuti kondenzovano mleko i 100 g šećera, kuvati na laganoj temperaturi nekih 10 minuta od trenutka kad počne da vri. Negde sam pročitala da treba kuvati do željene gustine, ja to nisam uradila već sam skinula sa ringle nakon 10 minuta. Ostaviti da se ohladi.
Želatin razmutiti sa 8 kašika vode, ostaviti da nabubri 10 minuta. Otopiti na laganoj temperaturi, ne sme da provri. U ohlađeno kondenzovano mleko dodati krem sir, lagano izmiksati, dodati sok od limuna, izmešati. Zatim kašiku ove smese nasuti u posudu sa želatinom, izmešati i sve vratiti u smesu sa krem sirom. Sjedniti. Pričekajte neko vreme da se smesa malo učvrsti pa rasporedite preko podloge od keksa.
Vratiti u frižider na hlađenje, najmanje 5 sati. Ja sam držala 3 h tako da je malo mekši.
Što se preliva tiče, aroniju posuti šećerom i vanilin šećerom, nasuti 2 kašike soka od limuna i kuvati na laganoj temperaturi 15 minuta od trenutka kad počne da vri. Preručiti u blender i izblendirati.
Ohladiti i preliti pre služenja svaki komad čizkejka.


Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna