недеља, 30. август 2020.

Krešenti






Apsolutno neodoljivi starinski, sitni kolačići neobičnog imena. Prava simfonija i sklad ukusa i mirisa, prhkog testa, oraha, čokolade, ruma. Ko ih nije pravio do sada obavezno mora to uraditi.
Po želji ih možete uvaljati u orahe, bademe, lešnike, fil može biti od crne ili bele čokolade, a mogao bi i krem, dakle ima bezbroj varijacija, a vi prilagodite kolač svom ukusu.



Sastojci :

Testo
  • 350 g mekog brašna
  • 200 g masti ili maslaca (koristila sam mast)
  • 150 g kristal šećera
  • 2 kesice vanilin šećera
  • 1 jaje
  • 2 žumanca
  • 2 kašike ruma
  • korica limuna
  • prstohvat soli
Fil
  • 100 g čokolade (preporučujem kvalitetniju, sa 50% kakao delova ili više)
  • 40 g maslaca
Dodatno
  • 200 g mlevenih oraha
  • 2 belanca
Priprema :
Mast ostaviti da odstoji neko vreme na sobnoj temperaturi pa je umutiti mikserom, da bude penasta.
Dodati šećer, vanilin šećer, jaje, žumanaca, koricu limuna i mutiti sve još nekoliko minuta. Nasuti rum i postepeno dodavati prosejano brašno. Umesiti testo, prekriti streč folijom i odložiti u frižider najmanje 1h.
Kidati testo i oblikovati kuglice veličine trešnje, ja sam merila svaku da ima po 8 grama.
Kada oblikujtete sve kuglice umočite ih u belanca (belanca samo blago umutite viljuškom) pa uvaljajte u mlevene orahe.
Ja sam ređala u posudu sa belancima po 10 kuglica, da ne bih morala prstima da ih diram koristila sam silikonsku četkicu i tako ih premazala odgore belancima, vadila sam ih kašikom i ređala na tacnu sa orasima, zatim ih uvaljala i ređala na pleh obložen pek papirom.
Pecite ih u rerni zagrejanoj na 180°C nekih 20 minuta, ja bih sledeći put pekla malo kraće, sve zavisi od vaše rerne.
Gotove keksiće ohladiti.
Na laganoj temperaturi otopiti maslac i čokoladu, sačekati 5 minuta da se prohladi.
Spajati keksiće čokoladom i odložiti u limenu kutiju sa poklopcem.
*** Kada sam ih tek napravila bili su tvrđi ali nakon što su prenoćili u zatvorenoj kutiji bili su odlični.
Takođe, dodala sam malo više brašna nego što piše u receptu pa je verovatno i to uticalo da budu malo tvrđi ali svakako i ne treba da budu prhki poput vanilica, vanilin kiflica i slično pa imajte i to na umu.
Izvor : Coolinarika







Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Domaće krofne