недеља, 10. мај 2020.

Markiza torta









Kraljevsko bogatstvo ukusa! Čokoladna, pahuljasta, lagana...



Čuvena kremasta torta čiji ukus nikoga ne ostavlja ravnodušnim! Topi se u ustima, a za njenu pripremu nije potrebno ni mnogo sastojka ni mnogo truda. U originalnoj verziji se pravi sa živim jajima ali ja sam ovog puta  žumanca skuvala na pari, belanca nisam termički obradila, ukoliko kod vas postoji strah od salmonele onda možete umutiti belanca sa vrelim šećernim sirupom kao za šampitu. U tom slucaju belanca prođu malu termičku obradu, izlože se temperaturi većoj od 70 °C što bi trebalo da je dovoljno da se eliminiše bakterija Salmonella, možete pogledati ovde kako je Marina rešila taj problem. 
Recept sam pronašla na blogu Vikend kuvarice, tu možete pogledati još dva načina pripreme.

Mi godinama koristimo domaća, sveža jaja i nikada nije bilo problema.
 U osnovni fil možete dodati suvo grožđe natopljeno u rum, iseckano orašasto voće, umesto piškota možete koristiti plazmu... 


Priprema:
  • 315 g piškota (3 pakovanja)
  • 200 ml mleka
  • 2 kašike ruma, može više ili manje - po želji


Fil:
  • 7 jaja
  • prstohvat soli
  • 200 g šećera u prahu
  • 300 g kvalitetne crne čokolade, koristila sam belgijsku, od 49% kakao delova
  • 250 g maslaca ( obavezno maslac, ne margarin)


Dodatno:
  • 200 ml mlečne slatke pavlake ili šlaga


Priprema:
Pomešati rum i mleko. Koristila sam hladno mleko. Piškote na kratko provući kroz tečnost, ne treba da budu gnjecave i ređati ih u kalup, prvo stranice, zatim i dno. Moj kalup je 22 cm, možete koristiti i 24 cm ako želite da vam tortica bude niža.
Pripremiti jednu veću šerpu i jednu manju za kuvanje na pari, ja sam koristila lonac za kuvanje na pari
 Stavite veći lonac sa vodom na ringlu i ostavite da voda provri. U drugom, manjem loncu mikserom umutite žumanca sa 100 g šećera u prahu, mutite dok se smesa ne udvostruči i pobeli. Zatim taj lonac stavite u veći, pazite da dno lonca ne dodiruje vodu. Temperaturu smanjiti na srednju i kuvati otprilike 10 minuta, sve vreme mutiti mikserom. 
Tačno vreme kuvanja morate odrediti sami jer zavisi od više faktora kao što su veličina lonca u kom kuvate, veličina jaja itd... Meni je bilo dovoljno ukupno 10 minuta kuvanja, krema treba da bude takva da podseća na gusti karamel ili gušći med, a varjača treba da ostavi trag na dnu lonca.
Lonac sa skuvanim filom izvadite iz drugog sa vrelom vodom, prekriti streč folijom i ostavite da se ohladi.
Belancima dodati prstohvat soli i mutiti dok ne postanu čvrsta na dodir. Zatim postepeno dodavati šećer u prahu i umutiti u čvrst sneg.
U ohlađen fil dodati umućen maslac, sobne temperature, i rastopljenu , prohlađenu čokoladu. Sve zajedno izmiksati. Lagano dodavati sneg od belanca i izmešati špatulom ali tako da fil ostane vazdušast.  Fil rasporediti preko piškota, ako želite možete dodati odozgo još jedan red piškota - ja nisam.
Odložite u frižider na nekoliko sati, najbolje bi bilo preko noći.
Preko dodati umućenu slatku pavlaku ili šlag.



Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Domaće krofne