субота, 26. септембар 2020.

Slatko od zrelih smokava



Kao mala najviše sam volela kad odemo negde u goste, a domaćica nam iznese slatko, najčešće od dunja ili smokvica i obavezno čašu hladne vode. Uživala sam u tom ritualu, voćki u slatkom sirupu, koji vremenom zapostavljen. Želela bih da se to vreme vrati i u cilju očuvanja tradicije nedavno sam po prvi put napravila slatko. Nije savršen kao kod moje bake ali je posebnog ukusa jer je napravljen sa mnogo ljubavi od naših domaćih smokvica. Preporučujem svakome da napravi svoj slatko i da iznese kao posluženje i dobrodošlicu gostima, oduševljenje neće izostati.




Sastojci :
  • 1 kg smokava (koristila sam zrele smokve ali mogu se koristiti i one koje nisu potpuno zrele i meke)
  • 650 g kristal šećera
  • 100 ml vode
  • 1 limun, isečen na kolutove
Priprema:
Smokve dobro operite, odsecite im peteljke.
Limun operite, ja ga potopim na 15 minuta u vodu kojoj sam dodala sodu bikarbonu.
Vodu i šećer stavite da provri, kad provri smanjite temperaturu na srednju i kuvajte 5 minuta.
Tu dodajte smokve i kuvajte ih na nižoj temperaturi oko 1h. Povremeno protresite šerpu. U zavisnosti od toga da li želite gušći ili ređi sirup biće vam potrebno manje ili više vremena.
Ja sam kuvala 1 h i 30 minuta.
U toku kuvanja stvaraće se pena koju možete skidati kašikom.
5 minuta pred kraj dodajte limun isečen na kolutove.
Šerpu prekrijte vlažnom kuhinjskom krpom, ostavite da se ohladi.


Ohlađen slatko sipajte u sterilisane tegle i zatvorite metalnim zatvaračima.
Tegle sterlišete tako što ih operete, prebrišete krpom i stavite na pleh obložen pek papirom, vrh treba da bude okrenut nadole.
Rernu zagrejete na 100°C, ubacite pleh sa teglama na 15 minuta.
Poklopce samo operite i prebrišite krpom.
Da li vi pravite slatko, koja voćka vam je omiljena?


Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna