понедељак, 6. април 2020.

Fondant au chocolat ili Lava kolač



Po prvi put pravim Lava kolač, nisam sigurna da li sam uspela 100%  što se izgleda tiče ali ukus je raaaajski!  Recept je sa Coolinarike od Lilest, ovde možete pogledati detaljno objašnjenje.

Sastojci:


  • 4 jajeta
  • 140 g čokolade od najmanje 70% kakao delova (ja nisam imala, koristila sam od 50%)
  • 80 g brašna (koristila sam T-400)
  • 120 g maslaca
  • 150 g kristal šećera (ako koristite, kao ja, čokoladu od 50% kakao delova, možete staviti i manje šećera, oko 120g)
  • 1 kašičica ekstrakta vanile ili 1 kašika jake crne kafe (nije neophodno) 

* možete koristiti pleh sa kalupima ili keramičke korpice, silikonske kalupe, šoljice za kafu. Ja sam koristila modle koje sam dobila u Dr. Oetker pakovanju Lava kolač i običan kalup za mafine u koji sam ubacila bele korpice za pečenje.

Priprema:
1. Cela jaja mutiti sa šećerom dok ne dobijete penastu i glatku smesu.
2. Maslac i čokoladu izlomljenu na kocke otopiti na laganoj temperaturi, prohladite, u trenutku dodavanja u smesu sa jajima treba da bude mlako.
3. Mikser smanjiti na najmanju brzinu, dodati otopljenu čokoladu i maslac. Umešati i prosejano brašno, takođe na najmanjoj brzini. Po želji u smesu možete dodati ekstrakt vanile ili kašiku jake crne kafe.
4. Kalupe puniti do 3/4 visine, pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 200°C 8- 10 minuta, treba samo da narastu i da se uhvati korica, sredina mora ostati tečna.
5. Izvaditi iz rerne, pustiti da odstoje 1 minut pa izvaditi iz kalupa, tako što ćete preokrenuti kalup na tacnu.
6. Poslužiti vruće uz sladoled, slatku pavlaku, šumsko voće, posuti kakaom ili šećerom i prahu...
*Po želji u sredinu, pre pečenja, možete ubaciti kocku, dve bele čokolade i dobićete belu lavu.




Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Domaće krofne