уторак, 24. март 2020.

Krempita






Da li volite krempitu? Postoji bezbroj varijacija, neke sam već objavila, na primer Krempita sa domaćim koramaKarpatska krempita,
a sada sam se odličila za staru, proverenu klasiku, bez šlaga, maslaca, slatke pavlake. Rezultat je odličan! Tako je fina, predivan, kremast vanila fil  u kombinaciji sa hrskavim testom, obilno posuta šćerom u prahu zamirisanim vanilom...

Sastojci:


  • 500 smrznutog lisnatog testa


Fil:

  • 1 l mleka
  • 280 g kristal šećera
  • prstohvat soli
  • 3 vanilin šećera
  • 8 jaja
  • 150 g gustina

Dodatno:

  • šećer u prahu za posipanje
  • po želji limunov sok, nekoliko kapi


Priprema:
Ja sam koristila sveže lisnato testo iz Lidla, 2x275g, veličine 40x25cm, koje je već spremno za upotrebu, samo sam ga izboskala viljuškom i pekla 15- 20 minuta na 200 C.

Ako koristite standardno lisnato testo, odmrznite ga tako što ćete ga dan ranije staviti u fržider da se opusti ali da ostane hladno.
Pobrašnite radnu površinu i rasklagijajte na veličinu 35x20. Ako raklagijate tanje kasnije ćete dobiti nižu krempitu, kao što je moja.
Testo ravnomerno viljuškom izbockajte pa ubacite u zagrejanu rernu na 200 C i pecite 15 - 20 minuta dok ne porumeni.
Pečene kore ostavite sa strane i pripremite fil.
Umutiti žumanca, vanilin šećer i 140 g kristal šećera, dodati gustin, nasuti 2 dcl hladnog mleka i izmešajte dobro da nema grudvica. Preostalih 8 dcl mleka staviti da provri. Kad provri, smanjiti temperaturu i dodati smesu sa žumancima i mešati sve vreme, kad opet provri kuvati još 2- 3 minuta.
Skinuti sa ringle.
Belanca umutite sa prstohvatom soli da budu ćvsrta na dodir zatim postepeno dodavati šećer i umutite u čvrst sneg. Ja sam mutila nekih 10 minuta, pred kraj sam dodala nekoliko kapi limunovog soka i još malo izmiksala.
U topao fil od žumanaca savim lagano dodati čvrsto umućen sneg od belanaca, sjedniti špatulom prevrćući.
Fil rasporediti ravnomerno po kori, odozgo staviti drugu koru i odložite na hlađenje, najbolje bi bilo preko noći.
Sutradan secite oštrim, tankim nožem na komade 6x6, obilno pospite šećerom u prahu i uživajte.

Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna