петак, 7. децембар 2018.

Mama Žikin svečani rolat



Ovaj predivni rolat sam davno videla na blogu kod Vikend kuvarice, odmah sam ga memorisala i htela da ga napravim ali sam u međuvremenu potpuno zaboravila na njega dok danas nisam slučajno pronašla recept! Šupljikav, mekan, zaista smo uživali u svako zalogaju, a poseban šmek ima jer je serviran na ovoj odličnoj dasci DABAR & KO . Sve daske su premazane mineralnim uljem i pčelinjim voskom i potpuno su bezbedne za upotrebu! Svaka daska je unikat, ručno rađena, laka za održavanje... Odabrala sam orah jer je nesvakidašnja, pravo umetničko delo, a u ponudi su još i hrast, javor, dud... Savršen poklon za predstojeće slave, odaberite i vi originalnu i jednistvenu  DABAR & KO dasku i ulepšajte nečiji dom!

Sastojci:


Za koru
  • 250 ml vode
  • 100 ml ulja
  • prstohvat soli
  • 150 g brašna
  • 4 jajeta 

Za fil

  • 300 g krem sira
  • 2 kuvana žumanceta (ili 1 sveže žumance, domaće, bezbedno za upotrebu) 
  • 1 kašičica pikant senfa ili klasičnog
  • 2 dcl kisele pavlake
  • 300 g kvalitetne šunke
 Dekoracija 50- 100 g rendanog kačkavalja
  • masline

U dublju šerpicu spiajte vodu i ulje, dodajte prstohvat soli i stavite da provri. Kad provri skinite sa ringle, dodajte prosejano brašno, izmešajte, vratite na ringlu i još malo mešajte. Treba da dobijete sjajnu i glatku smesu.
Ostavite da se malo prohladi pa dodajte jaja, jedno po jedno i dobro sjedinite, ja to radim varjačom, dakle, dodajte jedno jaje pa mešajte, zatim sledeće itd.

Rernu zagrejte na 250 stepeni. Smesu naspite na pleh 30x40 obložen pek papirom i ravnomerno rasporedite. Pecite 20 minuta, bez otvaranja rerne! Moja rerna je jača tako sam pekla 15 minuta na 250 stepeni i 5 minuta ostavila u isključenoj rerni. 
Pečen rolat prekrijte suvom krpom i ostavite tako nekoliko minuta. Zatim urolajte sa sve pek papirom ali lagano i nežno, bez pritiskanja.
Ostavite rolat da se savim ohladi pa filujte.

Za fil ispasirajte žumanca i umutite sa krem sirom, zatim dodajte kašičicu senfa. Od ovoga jednu trećinu ostavite sa strane, za premazivanje rolata, a u ostatak dodajte kiselu pavlaku i iseckanu šunku, dobro sjedinite pa filujte koru, urolajte.
Rolat premažite filom koji ste ostavili sa strane. Pospite rendanim kačkavaljem, ja sam dodala i seckane masline punjene paprikom...
Ostavite ga preko noći u frižideru i sutradan uživajte u vrhunskom ukusu!
Sutradan rolat isecite na komade debljine jednog prsta, dasku premažite maslinovim uljem i poslužite!



U saradnji sa:

Нема коментара:

Постави коментар

Истакнути пост

Reform torta- posna